top of page

Mijn eerste buitenlandse bruiloft

Elk jaar maak ik aan het einde van dat jaar een lijst met doelen en wensen. Privé doelen, privé wensen, maar zakelijk heb ik ook een lijstje. Wel leuk om te weten dat ik voor elke maand een doel heb! Maar een grote bucketlist onderwerp ging al een aantal jaren aan mij voorbij, het fotograferen van een buitenlandse bruiloft. Al zal dat in België of Duitsland zijn, of juist in Zweden , Denemarken of Frankrijk... Maar nooit gedacht dat ik mijn eerste buitenlandse bruiloft zou fotograferen in Curaçao!

Nou en daar ging ik, samen met Marijn vertrokken wij voor een week naar Curaçao. Zonder kinderen, met een speciale koffer vol met mijn fotoapparatuur en een koffer vol kleding etc.

Ervaring met vliegen had ik al wel, maar ben nooit verder gekomen dan Cran Canaria. Ik zag ietsjes op tegen de lange vlucht, maar mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid voor Curaçao was velenmalen groter.

Een prachtige mooie vlucht gehad, en de tijd vloog voorbij! Af en toe een filmpje kijken, een blad lezen, maar ook op mijn telefoon al beginnen met het bijhouden van een bepaalde ervaringen op het vliegveld of in het vervoer etc. Stel je voor ik mag vaker buitenlandse bruiloften fotograferen, dan weet ik wat ik ''anders'' moet regelen of andere dingen moet mee nemen.

Wij verbleven in het Mangrove Beach Resort, het Corendon hotel wat nog niet heel lang daar stond. Een prachtige kamer en veel ruimte. Alles rook zelfs nog nieuw! En de warmte hadden we totaal geen last van want we hadden een heerlijke airco. Al was de eerste dag na aankomst toch wel vroeg, mijn biologische wekker gaat standaard om 07.00 uur, en werd daar dus om 02.30 uur wakker door het tijdsverschil. ( Tja zijn het de kinderen niet die mij wekken dan is het dus wel door het tijdsverschil. haha! )

De eerste dagen hebben wij lekker rond gereden door Curaçao met onze gehuurde auto en hebben zo ook plekken bezocht waar de bruiloft zou plaats vinden. Zo kon ik mij voorbereiden op de bruiloft, maar ook genieten van het eiland. Op plekken geweest waar ik sowieso nog weer terug wil komen want indrukwekkend was het enorm!

Na een aantal geweldige dagen, was het dan eindelijk zo ver.. De bruiloft waar ik nou speciaal voor naar Curaçao ben gereisd. In de vroege ochtend stonden er bij ons grote waterplassen op het terras. Net wat geregend maar de zon kwam tussen wat donkere wolken omhoog.

De ochtend begon ik met het fotograferen van de bruid en de bruidegom bij het aankleden en de make-up en haar. Tussendoor heel wat mooie momenten vast gelegd van de familieleden om hun heen en natuurlijk ook hun zoontje. En zo volgde er een prachtige first look en de reis naar de plek van de ceremonie....

Verder ga ik nog een blog maken over deze bruiloft, want daar is zo veel over te vertellen!! Dus dat lees je later...

Dit avontuur, deze ervaring en dat het allemaal maar kon ben ik het bruidspaar en mijn ouders erg dankbaar voor! En ben ik er van overtuigd dat dit niet mijn enige buitenlandse bruiloft blijft!

Kom maar op met die buitenlandse bruiloften!!!